سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جــــهنـــــم با گــــل طلایـــــی

سه شنبه 85/12/1
10:24 صبح
بنده خدا

روز سه شنبه (17 بهمن) استاد حسن عباسی به دعوت بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در تالار شریعتی درجمع علاقمندان به تحولات سیاسی و اجتماعی به سخنرانی پرداخت:

گزارشی مختصر از "جهنم با گل طلایی"

****************************************

روز سه شنبه (17 بهمن) استاد حسن عباسی به دعوت بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در تالار شریعتی درجمع علاقمندان به تحولات سیاسی و اجتماعی به سخنرانی پرداخت.سیاست خارجی جمهوری اسلامی,تحولات منطقه , و وضعیت رویارویی ایران و غرب و استراتژی جمهوری اسلامی در مواجه با تهدیدات امریکا واحتمالات درگیری ونحوه آن از جمله مهمترین مسائلی بود که این تحلیلگر مسائل استراتژیک  با برگزیدن عنوان" جهنم با گل طلایی" بدان پرداخت.نظر به اهمیت موضوع وضرورت اطلاع رسانی واقع بینانه وکارشناسانه مسئله ،خلاصه ای اجمالی از این نشست را که با استقبال خوبی همراه بود جهت مطالعه علاقمندان بشرح ذیل درج می کنم :

* دکتر عباسی درآغاز کلام با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب بحث خود را با اشاره به استراتژی قورباغه آمریکا –که از سال گذشته مطرح شده است- آغاز کرد و ابراز داشت که در حال حاضر عملیات روانی حمله به ایران در رسانه های جهانی رشد 800 درصدی داشته است.

- وی اذعان داشت که در سال گذشته "مک نامرا"(وزیر جنگ دولت جان کندی)گفته است که هیچ استراتژی در مواجه با ایران وجود ندارد و هرچه که هست در هنر مدیریت بحران است. ایشان در یک ارزیابی اظهار داشت گه بنظر می رسد پیش بینی مک نامرا به حقیقت نزدیک باشد.

* عباسی جمله ای از "کلاز ویتس" را یادآورشد که:جنگ ادامه سباست است ولی به شکل دیگر" وسپس این سئوال را مطرح کرد که باید دید آیا جنگ ادامه سیاست است  یا بن بست آن؟ وی بیان داشت که کلاز ویتس جنگ را تابع سیاست  و یا بخشی از سیاست می داند.

- احتمال پیدایش جنگ  در نتیجه فضا سازی رسانه ای والقاء آن به مردم است.

* تحقق استراتژی قورباغه (زنده زنده پختن قورباغه در آب گرم بگونه ای که اعصاب حسی قور باغه متوجه گرم شدن تدریجی آب نشود ودر نتیجه بطور زنده آب پز شود ) که سال گذشته از سوی آمریکایئها مطرح شد  مستلزم گذشت زمان است (استراتژی زمان مند).زمان پیش بینی برای عینیت یافتن این استراتژی 3ماه پیش بینی شده بود (بهمن84 تا پایان اردیبهشت 85) که خوشبختانه این استراتژی به بن بست رسید . پاشنه آشیل این استراتژی با هوشیاری ومیزان الحراره سلول های بیدار جامعه ایرانی خنثی گردید.

وی سپس به روند احتمالات نظامی پرداخت که به محورهای اصلی آن در ذیل اشاره می کنم:

* از زمان روی کار آمدن دولت آقای احمدی 17 ماه  است که آمریکا  "استراتژی جربزه مرغ" (chicken strategy) خود را به آزمون گذاشته است (مطابق این استراتژی دو ماشین با سرعت بسیار بالا به سوی یکدیگر حر کت می کنند ودر لحظات نزدیک برخورد یکی از طرفین کنار می کشد . کنار کشیدن هر یک از طرفین موجب پیدایش استراتژی بز دلی  می شود) به نظر می رسد که در دهه های آینده این استراتژی مورد بهره برداری قرار گیرد.

از آنجایی که امروزه دو طرف به بن بست رسیده اند لذا احتمال مواجه وجود دارد . وبنابر این مسئله ما تنظیم بازی است.

* با سپری شدن ضرب الاجل مصوبه شورای امنیت در بیست روز آینده باید دید که این عملیات روانی موثر بوده است یا نه؟البته دراین میان نباید عملکرد ضعیف رسانه ملی را در خنثی سازی تبلیغات رسانه ای غربی از نظر دور داشت.

* آمریکا در طی 110 سال گذشته بر اساس طرح heart land(فرماندهی جهان در سه ناحیه اروپا ،شرق آسیا و مرکزی) حرکت کرده است. فرماندهی مرکزی برای مهار خاور میانه در نظر گرفته شده است.بزرگترین منطقه خشکی این سه ناحیه اروپا وآسیای به هم پیوسته است

(موسوم به central command)(CENTCAM) . مرکز این ناحیه دوحه قطر است لذا کشور ما در عمل با آمریکا در گیر شده است.

-تا پائیز سال گذشته دو نیمه بازی با آمریکا تمام شد و هر طرفی که تا عید گل طلایی را بزند برنده بازی است.

* در حال حاضر آمریکا در سه منطقه جهان (سومالی ،عراق وافغانستان)در گیر است . منطقه واجد درگیری دیگر برای آنان فلسطین ،لبنان وایران است . لذا باید دید که در رختکن تیم ها قبل از بازی وقت اضافه از چه اصولی تبعیت می کنند.

 *در حال حاضر 200000 نفر از 300000 نیروی آمریکایی ، در منطقه فرماندهی مرکزی مستقرند ، علاوه برآنکه در 27 کشور ومنطقه ازجمله امارات ، عربستان ، کویت ، اردن ، قطر و بحرین پایگاه نظامی 100 و 200 ساله دارند. لذا اولین نکته این است که خاور میانه در حقیقت از قبل اشغال شده است.در حالی که آمریکا حدود یک میلیون سرباز در 112 کشور دیگرجهان دارد ولذا رویکرد شیطان بزرگ این است که هر آنچه واقعیت ندارد مطر ح کند(اتهامات واهی).

 

* برطبق نظر "جان کوئله آ"آمریکا بر اساس استراتژی میخ وچکش(کوبیدن هر برجستگی که همچون میخ بلند است) به کوبیدن برجستگی های چشمگیر تر همچون ایران علاقمند است.

 

* اشغال ایران همچون اشغال عراق متصور نیست.با توجه به تمرین وتجربه جنگهای نامتقارن و

جزیره ای نیروهای نظامی ایران ، چنانچه نیرو های آمریکایی از هر سویی وارد کشور شوند دچار مشکل جدی خواهند شد . ضمن آنکه آمریکا برای یک تهاجم همه جانبه به ایران نیروی کافی ندارد.

 

*  در جنگ نیابتی که رژیم اسرائیل در لبنان طی 33 روز راه انداخت 4000 نفر نیروی رزمنده با ارتش 300000 نفری و با حمایت سیاست خارجی اروپا وآمریکا شکست خوردند و توان مقابله نداشتند.

در حالی که تعداد معدودی رزمنده  مسلمان با همه محدودیت ها بتواند اسرائیل تا دندان مسلح را شکست دهد

 

بر طبق اظهار نظر صاحب نظران استراتژیک بی بی سی : هر گونه درگیری با ایران مقتدر دارای توان انسانی قابل توجه ، حماقت محض تلقی خواهد شد.

 

* متوسط عمق آب دریای خلیج فارس 40 تا 92 متر است و از آنجایی که ناو های جنگی از همه قسمت های خلیج نمی توانند عبور کنند لذا اگر ناو هواپیما بری به داخل این منطقه وارد شود باید اطمینان داشت که جنگی بوقوع نخواهد پیوست.

 

* دکتر عباسی در پاره ای دیگر از سخنرانیهای خود به موضوع دستگیری دو تن از افراد در سرکنسولگری جمهوری اسلامی در اربیل اشاره کرد و گفت: "هیچ سرباز آمریکایی یا انگلیسی از مادر زاده نشده است که بتواند عباسی را دستگیر کند" با صدای تکبیر جمعیت . الله اکبر...

 

* در سال گذشته واحد ویژه قایق رانان انگلیس توسط چند تن سرباز عادی نیروی دریایی سپاه دستگیر شدند . استعداد کماندوهای هوا برد ، دریا برد  و زمین برد مستقر در کنار واحد ویژه انگلیس تنها 4000 نفر می باشد در حالیکه امروزه بزرگترین نیروی دریایی کلاسیک وغیر کلاسیک جهان در ایران است.علاوه برآنکه کشور های نادری در جهان چریک دریایی دارند.

 

*  هر گونه نیروی دریایی که بخواهد در منطقه بماند و بجنگد با بسته شدن تنگه هرمز اسیر خواهد شد، لذا اساسآ گسیل ناو به داخل تنگه نباید موجب نگرانی شود وتنها چنانچه ناوها درپشت تنگه هرمز مستقر شوند باید احساس نگرانی کرد.(در مورد تهاجم به عراق ورود به داخل خلیج منطق نظامی داشت).

*  اعزام یک ناو مین روب موجب هیچگونه نگرانی نیست بویژه آنکه تکنولوژی ناو های اعزامی پس از گذشت 90 سال تقریبآ ثابت مانده وبسیار آسیب پذیر است .

با عنایت به اینکه سطوح درگیری به ترتیب پیکار ، رزم ، نبرد و نهایتآ جنگ است نباید این سطوح را اشتباه بکار برد . یک نبرد از هزاران رزم ، ویک رزم از هزاران پیکار شکل می گیرد و لذا تصور وقوع جنگ در مفهوم دقیق آن آنگونه که در عراق روی داد ، ممکن نیست.

* استعداد جنگ تمام عیار در دنیا برای قویترین کشورها بیش از 6ماه نیست و از آنجا که کشور ما حداقل ده برابر 33 روز نبرد لبنان تاب واستعداد مقاومت دارد حداقل یک سال می تواند مقاومت کند و البته این اقدام یعنی نابودی اقتصادی جهان وافزایش قیمت نفت تا مرز 400 دلار.(در سال گذشته شایع حمله به ایران که از سوی برژینسکی طرح شد موجب افزایش قیمت نفت تا سقف 70 دلار گردید).

دکتر عباسی اذعان داشت که چنانچه حمله ای صورت گیرد تنها در سطح نبرد وبمباران ویا موشک باران تآسیسات هسته ای ، نظامی وپالایشگاهی و زیر بنایی خواهد بود. 

دانلود سخنرانی در سایت بچه های قلم :