سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی توجهی به پخش فیلمهای تلویزیونی

دوشنبه 90/2/19
9:12 صبح
بنده خدا

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: به نظر می رسد تلویزیون از این حیث از ضعف جدی رنج می‌برد و نظارت مناسبی در این خصوص روی این فیلم‌ها صورت نمی‌گیرد.

حسن عباسی معتقد است فیلم‌های سینمایی تلویزیون در ایام نوروز 90 به شدت ضعیف بودند وی می‌گوید: قویاَ باید بگویم که وضعیت سریال‌های تلویزیونی در رعایت نکات اخلاقی و ساده‌انگاری‌های اجتماعی، متاسفانه از وضعیت سینما بدتر بود. بعضی از سریال‌های خارجی که از تلویزیون پخش می‌شود نظیر رابین هود، رابینسون کروزوئه، بار استعماریشان در فضایی که مسئله جنگ‌های صلیبی نوین و موارد مشابه مطرح است، در قضیه جنگ های صلیبی، نقش ریچارد شیردل در پس نقش رابین هود کاملا جدی است که یا از دید مسئولان تلویزیون یا مغفول مانده و یا حساب شده و جهت دار پخش می‌شوند.

عباسی در ادامه تصریح کرد: من بارها به مسئولان تلویزیون تذکر داده‌ام، بارها از رسانه های عمومی اعلام کرده‌ام اما یک جریان خزنده ای در صداوسیما وجود دارد که قابل کنترل نیست. به نظر می رسد تقریبا این قضایا در تلویزیون خارج از کنترل است و اگر آن حساسیتی که جامعه منتقدان کشور، مجلس، مسئولان و مردم بر فیلم های سینمایی که توسط خانواده سینما ساخته می شود، دارند، همین حساسیت‌ها درباره مجموعه‌های تلویزیونی و مواردی از این دست بود، قطعا ما را دچار مشکل نمی‌کرد.
این استاد دانشگاه درباره سریال های تلویزیونی نیز تاکید کرد: ده ها بار روی مولفه دروغ در آثار تلویزیونی مانور داده شد، مثلا سریال «راه در رو» به سادگی مساله دروغ را بارها به صورت نهادینه در جامعه مطرح و تثبیت می‌کند. آن هم در شبکه‌های پربیننده و ساعات پر بیننده و ایام نوروز که مردم می بینند و به سادگی همه منتقدان از کنار این اشکالات می‌گذرند و سراغ این اشکالات در فیلم‌های سینمایی می‌روند که این عدم تعادل و توازن در نقد را می‌رساند.

وی ادامه داد: قویاَ باید بگویم که برخی سریال‌های تلویزیونی در عید در رعایت نکات اخلاقی و ساده انگاری‌های اجتماعی متاسفانه نسبت به وضعیتی که در سینما می‌بینیم و از آن گله‌مند هستیم، وضعیت بدتری داشتند. امیدوارم همین حساسیت ها و موشکافی هایی که در معاونت سینمایی درباره فیلم‌ها وجود دارد و همین حساسیت‌ها و موشکافی هایی که منتقدین از فیلم ها می کنند، از ساختارهای تلویزیونی هم صورت بگیرد.

عباسی عنوان داشت: پا نباید روی حق بگذاریم، مجموعه هایی که از برخی شبکه های تلویزیون پخش می شود، مانند «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد» که بسیار در حوزه مباحث اخلاقی و بعضا نزدیک شدن به ژانر سینمای دینی آثار مثبتی هستند، این‌ها متاسفانه تحت الشعاع آثار خشن سینمایی که از تلویزیون پخش می شود، قرار می‌گیرد.
وی توضیح داد: یا بعضی از این سریال‌ها که به ویژه در طول عید پخش شد، به هیچ وجه ارزش های دراماتیک ندارند و هیچ کدام از مولفه های درام را رعایت نمی‌کنند و مجموعه‌ای از لودگی و ساز و کارهای خاصی که در ده سال گذشته مدام تکرار شدند و نخ نما هستند را می‌بینیم.